SCHOLARSHIP OPPORTUNITIES IN USA

04 | 12 | 2015 9:38 pm

The Organization of American States (OAS), through the Department of Human Development and Education and Employment (DHDE) and the Colorado State University (CSU), through the OAS Partnerships Program for Education and Training (PAEC), are offering scholarships to qualified candidates of the Americas to participate in its bachelor’s degree, master’s degree and doctoral degree programs.
The candidate should begin the admission process to the degree program covered by this scholarship program. For more information on the application for admission process, please go to the CSU’s website: http://www.colostate.edu/
University Contact Information: GSSE Program: Applicants can contact Ms. Shelby Sack at shelby.sack@colostate.edu for more information about the university’s admission process and program details. For All Other Undergraduate and Graduate Programs: Applicants can contact Ms. Christy Eylar at christy.eylar@colostate.edu for more information about the university’s admission process and program details.
Founded in 1870 as the Colorado Agricultural College, Colorado State University is one of the nation’s top research universities, offering a world-class education through more than 150 programs of study. Academic programs at CSU are among the best in the nation in quality, innovation and achievement, with internationally known programs in infectious disease, agriculture, cancer research, atmospheric science, sustainability and clean energy, and much more. CSU faculty tackle critical local and global issues, and provide an enriching and rewarding student learning experience that combines intellectual classroom pursuits with hands-on experience in the field and laboratory.
CSU is located at the base of the Rocky Mountains in beautiful Fort Collins, an award winning city of about 150,000. Approximately 25,000 students study on campus, including more than 2,000 international students from 94 countries. In the College of Business, the Global Social and Sustainable Enterprise (GSSE) MBA was founded in 2007.